Свята Трійця
Свята Трійця
Свята Трійця – Три Особи-Іпостасі, Які складають Єдине Божество, в надрах Якого Отець вічно випромінює Святий Дух і народжує Сина. Всі Три Особи перебувають у взаємній любові поза створеного світу і поза часом. Бог-Трійця випромінює Свою любов на світ у вигляді благодаті, силою якої творився і підтримується все.
Фрагмент композиції «Свята Трійця» в Кирилівській церкві знаходиться навпроти центрального вівтаря, в люнеті західної стіни центральної нави. Це поясне зображення Ангела, що символізує Бога Саваофа, виконав у 1884 р. олійними фарбами київський художник С. З. Гайдук. Два інші зображення Осіб-Іпостасей Божественної Трійці до нашого часу в Кирилівській церкві не збереглися.
Ангел змальований рум’яним, з величезними очима, тонким витягнутим носом та надзвичайно маленьким ротом з рожевими губами. Його руде кучеряве волосся, охайно забране назад, на плечах розпадається на два пасма. На голові діадема у вигляді синього дорогоцінного каміння – «ока» по центру, сині тороки розвиваються біля обличчя.
Ангел одягнений в урочисте атласне вбрання. Білий колір хітону (цих нижніх шатів, найкращим чином відповідає Ангельській природі – чистій і досконалій) в райдужних рефлексах. Золотисті поручі прикрашені рядами перлів. Блакитний далматик в масивних складках синього кольору. Широкий блискучий світло-коричневий лорум рясно розшитий різнокольоровим камінням і перлами.
У Ангела великі напіврозкриті жовті крила з папоротками коричневого і помаранчевого кольорів, прикрашених «очками» на пір’ї. В правиці – держава бірюзового кольору із зображенням латинського хреста, який уособлює Розп’яття як рятівну Жертву Ісуса Христа. В лівиці – жезл у вигляді лабарума маленького розміру з вірогідним написом грецькою «Агіос» («Святий»). Саме так описав пророк Ісайя Бога, Котрий сидів на високому піднесеному престолі, а серафими один до одного співали: «Свят, свят, свят Господь Саваоф! вся земля повна слави Його!» (Іс. 6: 3).
Автор – Проніна М.В.